0

Mijn winkelwagen

Uw winkelwagentje is leeg.

Inloggen

Nieuw bij Speelgoedland? Registreer

Veelgestelde vragen

Het kan natuurlijk zo zijn dat er tijdens een bezoek aan deze website of tijdens het bestelproces vragen bij u opkomen. Hieronder hebben wij de meest voorkomende vragen voor u op een rijtje gezet. Zit uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op via support@speelgoedland.nl of telefonisch op +31 (0)20 211 7287.

 

Hoe plaats ik een bestelling?

Klik het product aan waar je meer informatie over wil of dat je wil bestellen. De productpagina opent en extra informatie zoals een omschrijving, extra afbeeldingen en specificaties worden zichtbaar. Ook kan het product hier aan het winkelwagentje worden toegevoegd door het aantal te selecteren en vervolgens op de knop ‘IN WINKELWAGEN’ te klikken. Op het scherm verschijnt de winkelwagen met de toegevoegde producten en kun je ervoor kiezen om af te rekenen door op de button 'AFREKENEN' te klikken.

Nu dien je alle gegevens in te vullen die wij nodig hebben om jouw bestelling te verwerken en de manier aan te vinken die je wenst om te betalen. Het afrekenen geschiedt in de veilige betaalomgeving van de bekende betaalprovider Mollie. Na de betaling ontvang je op jouw opgegeven emailadres een bestelbevestiging.

Zodra jouw bestelling is opgehaald door de vervoerder ontvang je hier notie van, wederom per mail. Je ontvangt ook de factuur. Het kan zijn dat wij achteraf contact met je opnemen om te vragen hoe jouw ervaring op Speelgoedland.nl is geweest.

Het bestelproces lees je nog eens stap voor stap op de pagina 'Hulp bij bestellen'.

Op welke manier kan ik betalen?

Speelgoedland.nl maakt gebruik van de veillige betaalomgeving van Mollie. Je kunt betalen met iDeal, Creditcard (Visa, Mastercard, American Express) en in België met Bancontact.

Wat zijn de verzendkosten?

Boven de €25,- versturen wij jouw bestelling helemaal gratis in heel Nederland. Bij bestellingen onder de €25,- rekenen wij wel verzendkosten. Deze bedragen €2,99 voor brievenbuszendingen en €4,99 voor pakketten.

Verzending naar België kost standaard €7,50 ongeacht de grootte van de zending.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?

Bestel je op werkdagen vóór 19:00 uur? Dan wordt jouw bestelling dezelfde dag verzonden. Bestel je na 19:00 uur? Dan duurt het een dag langer. Bestellingen die in het weekend worden geplaatst, worden op maandag verstuurd. Wij leveren de bestellingen niet zelf maar wij werken hiervoor samen met DHL. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat een pakketje later aankomt dan verwacht. Wij zorgen er te allen tijde voor dat bestellingen die op werkdagen voor 19:00 uur worden geplaatst, nog dezelfde dag worden aangeboden aan de vervoerder. Mocht er onverwachts vertraging zijn met jouw zending, houd dan goed de track & trace gegevens in de gaten, om jouw bestelling te volgen.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Wil je je bestelling wijzigen nadat je betaald hebt? Neem dan direct contact op met onze klantenservice per mail of bel ons op +31 (0)20 211 7287. Als je jouw bestelling voor 19:00 uur op een doordeweekse dag hebt gedaan, dienen wij de wijziging ruim voor 19:00 uur te ontvangen. Als de bestelling al is verstuurd, kunnen wij helaas geen wijzigingen meer doorvoeren.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Toch niet helemaal tevreden met je nieuwe aankoop of heb je een bestelling per ongeluk dubbel gekregen? Je hebt het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van reden, een item retour te sturen (herroepingsrecht) of aan te geven dat je van de koop afziet. Hiervoor kun je gebruikmaken van het modelformulier herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht.

Na de melding dat je van de koop afziet, heb je nog 14 dagen om het item terug te sturen. Binnen dit termijn mag je het artikel bekijken en beoordelen. Je mag media (videogames, muziek, film) echter niet uitproberen en deze vervolgens retourneren. Om misverstanden te voorkomen, zorgen we ervoor dat alle media die op een materiële drager worden geleverd, verpakt zijn met een doorzichtige seal. Zolang deze seal onbeschadigd is, mag je jouw bestelling ruilen of retourneren (indien binnen 14 dagen na ontvangst gemeld of geretourneerd). Voor artikelen die zonder seal worden verstuurd, geldt dat wij bij gebruik of beschadiging de kosten voor de waardevermindering inrekening kunnen brengen.

Als je jouw bestelling wil retourneren, doorloop dan de volgende stappen:

  1. Vul het modelformulier herroeping in en voeg deze bij het artikel(en) dat je retour gaat sturen. Dit is geen verplichting; je kunt ook jouw bestelgegevens los toevoegen of de adresgegevens op de envelop of doos erbij schrijven.
  2. Verpak jouw product nauwkeurig zodat deze tijdens het vervoeren niet kan beschadigen. Verzeker je ervan dat de bestelling indien redelijkerwijs mogelijk ongeopend en in originele staat is en dat de seal van het product op een materiële drager niet is beschadigd
  3. Schrijf (of print en plak) het retouradres op de envelop of doos. Het retouradres vind je onderaan de pagina.
  4. Kies zelf een vervoerder waar je jouw bestelling mee wil terugsturen. Zorg er altijd voor dat je een bewijs van verzending hebt, wij kunnen hier mogelijk om vragen. LET OP: zorg ervoor dat jouw pakket voldoende gefrankeerd is. Bij ongefrankeerde, gebruikte of beschadigde zendingen kunnen wij kosten in rekening brengen.
  5. Na ontvangst van jouw retour sturen wij je een bevestiging per mail met hierin een overzicht van de ontvangen artikelen.
  6. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij betalen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

*het betreft hier de verzendkosten voor de heenzending en deze worden enkel teruggestort wanneer de volledige bestelling wordt geretourneerd.

Naar welk adres kan ik mijn product retour sturen?

Je kunt jouw bestelling retour sturen naar:

Speelgoedland.nl
Laan van Kronenburg 14
1183 AS Amstelveen

Wij vragen je om bij de retourzending altijd jouw naam en ordernummer te vermelden, zodat we weten dat jij het bent die de bestelling retour heeft gestuurd. Op die manier gaat de verwerking van de retour sneller.

Ik heb een beschadigd product ontvangen, wat nu?

Controleer jouw bestelling altijd voor gebruik op eventuele beschadigingen of fouten. Is jouw ontvangen product beschadigd en kan je deze nu niet meer gebruiken? Maak een aantal duidelijke foto's van de beschadiging en stuur deze naar support@speelgoedland.nl. Samen gaan we op zoek naar een passende oplossing.

Heb ik garantie op mijn bestelling?

Uiteraard. Voor alle artikelen die je online koopt bij Speelgoedland.nl geldt de wettelijke garantie. De wettelijke garantie houdt in dat een product naar behoren dient te functioneren bij normaal gebruik. Bij het ontvangen van een verkeerd product, stuurt Speelgoedland.nl je zo snel mogelijk het juiste artikel toe. Uiteraard nemen wij de kosten op ons.

Hoe word ik terugbetaald?

De wijze van terugbetaling is afhankelijk van de manier waarop je jouw product hebt afgerekend. Bij betaling via iDeal wordt het aankoopbedrag teruggestort op het bankrekeningnummer waarmee het product is betaald. Bij creditcardbetalingen wordt het bedrag gecrediteerd. Het is mogelijk dat jouw creditcardmaatschappij het bedrag nog even vasthoudt, maak je geen zorgen als dit een aantal dagen duurt.

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

De prijzen die bij de producten worden getoond, zijn altijd inclusief BTW. Zo kom je niet voor verassingen te staan als je gaat afrekenen.